WYDARZENIA
 Bezpłatne webinaryKonferencje, szkolenia, warsztaty

Szanowni Państwo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska naukowego, udostępniamy na stronie moduł do zamieszczania konferencji, szkoleń czy warsztatów. Aby zamieścić wydarzenie, należy: >>CZYTAJ WIĘCEJ...<<

 

Sztuczna inteligencja (AI) w pracy dydaktycznej. Poziom podstawowy
Piątek, 14 Czerwiec 2024, 09:00 - 13:00
Odsłon : 179

Temat:

Sztuczna inteligencja (AI) w pracy dydaktycznej. Poziom podstawowy.

Prowadzący:

Maciej Wnuk

Forma:

online (platforma Zoom)

Termin:

14 czerwca 2024 r. (piątek)

Godziny zajęć:

9:00 - 15:00 (6 godzin lekcyjnych z przerwami)

Miejsce:

-----

Cena:

Indywidualnie - 490 zł
Rabat 33% - od 3 uczestników (na jedną fakturę)
Rabat 50% od 8 uczestników (na jedną fakturę)
W przypadku szkoleń grupowych proszę o kontakt mailowy - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefoniczny 886 929 666

Organizator:

Fundacja Science Watch Polska, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice,
www: www.sciencewatch.pl, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel.: 536 047 722 (po 14:00)
       886 929 666

Rejestracja:

przejdź do rejestracji

Regulamin:

czytaj regulamin

UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online. 


Prowadzący:

Maciej Wnuk - autor „Dekalogu wykorzystania sztucznej inteligencji w jednostce publicznej”. Entuzjasta nowoczesnych narzędzi w sektorze edukacji, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na przestrzeganie obowiązujących przepisów i zasad.  Ponad 14 lat doświadczenia w administracji rządowej i samorządowej. Najbardziej znany jako specjalista w zakresie zgodności i antykorupcji. Wykorzystuje dostępne narzędzia AI w swojej pracy dydaktycznej. 


Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla kadry dydaktycznej i pracowników administracyjnych uczelni i szkół.


Wprowadzenie

Sztuczna inteligencja (AI) wkroczyła do naszego życia. Z narzędzi AI może dziś korzystać każdy. Zarówno wykładowca, jak i student. AI otworzyła nowe możliwości usprawnienia pracy dydaktycznej. Jednocześnie AI wywołuje także nowe zagrożenia. Z dostępnych narzędzi trzeba korzystać świadomie i bezpiecznie. AI będzie wspomagać studiowanie, ale nie zastąpi pracowników dydaktycznych. Choć niektórzy mogą zostać zastąpieni innymi. Tak było, gdy wprowadzano komputery. Potem internet i wyszukiwarki. Specjalistyczne oprogramowanie. Kto nie opanował ich na poziomie wymaganym na danym stanowisku pracy - odpadał. Kto opanował wcześniej od innych - zyskiwał przewagę. Zrozumienie i właściwe wykorzystanie narzędzi AI jest kluczem do poprawy efektywności i jakości zawodowej.


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami i narzędziami AI przydatnymi w pracy dydaktycznej na uczelni oraz przekazanie umiejętności praktycznego korzystania z nich na co dzień. Ważnym elementem jest również zrozumienie potencjalnych zagrożeń i technik minimalizacji ryzyka związanego z AI.


Korzyści dla uczestników

Podniesienie kompetencji w zakresie:

  • korzystania z indywidualnych narzędzi AI w celu usprawnienia swojej pracy,
  • zachowania przy tym zasad obowiązujących pracowników dydaktycznych uczelni i szkół.

Tematyka szkolenia

Działalność dydaktyczna, naukowa i administracyjna narażona jest na specyficzne ryzyka korupcji i nadużyć. Materializacja ryzyka może przynieść negatywne skutki zarówno indywidualnie dla pracowników naukowych i administracyjnych, jak i dla uczelni. Na szkoleniu przedstawimy metody jak rozpoznawać i unikać zagrożeń.

Korzyści ze szkolenia:
- zwiększenie indywidualnego bezpieczeństwa prawnego pracowników naukowych i administracyjnych uczelni i szkół,
- opanowanie podstaw systemowego zapobiegania zagrożeniom korupcyjnym i nadużyć.


Program szkolenia:

1. Teoria: Wprowadzenie do AI.

  • Czy sztuczna inteligencja myśli?
  • Przegląd narzędzi AI przydatnych w pracy dydaktycznej.
  • Ryzyka związane z korzystaniem z AI.
  • 10 zasad bezpiecznego wykorzystania AI w pracy dydaktycznej.
  • Wykorzystanie AI przez studentów: ryzyka i szanse. Wpływ na proces dydaktyczny i ocenianie. Czy możemy wykryć teksty napisane przez AI?

2. Praktyka: część warsztatowa.

  • Poznajemy zasady korzystania z Chat GPT, Gemini AI, Copilot Bing i Perplexity.
  • Techniki efektywnego promptowania – czyli jak pisać komendy, aby otrzymać wartościowe rezultaty.
  • Bazy gotowych komend.
  • Praktyczne przykłady wykorzystania AI w pracy dydaktycznej.
  • Praca własna uczestników nad zadaniami pod kierunkiem trenera, m.in.:
      • Inteligentna wyszukiwarka.
      • Opracowanie materiałów dydaktycznych: notatek, prezentacji i ćwiczeń.
      • Opracowanie ćwiczeń, zadań i pytań egzaminacyjnych.
      • Opracowanie programów i scenariuszy zajęć.
      • Opracowanie tekstu ze źródłami.
      • Streszczenie tekstu, także w obcym języku.
      • Autokorekta i redakcja tekstu. Pisanie prostym językiem.
      • Trudny student.
      • Pomoc w sprawach prawnych.
      • Pomoc w innych trudnych lub czasochłonnych zadaniach – na podstawie potrzeb przedstawionych przez uczestników szkolenia w ankiecie przedszkoleniowej.
      • Zadanie własne.

3. Podsumowanie i dyskusja.

  • Przykłady narzędzi płatnych.
  • Tworzenie grafiki i tłumaczenia.
  • Omówienie ciekawych wyników uzyskanych przez uczestników szkolenia – na bieżąco w trakcie sesji warsztatowej.
  • Dyskusja: które narzędzia mogą usprawnić pracę w poszczególnych obszarach?
  • Czy uczelnia potrzebuje formalnych zasad wykorzystania SI przez kadrę dydaktyczną i studentów?

Certyfikat

Po ukończeniu szkolenia każdy obecny uczestnik otrzymuje certyfikat.

Musisz się zalogować, żeby mieć możliwość zapisania się na wydarzenie. Zaloguj się
Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta Załóż konto
2.png3.png0.png9.png1.png5.png5.png