Szanowni Państwo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska naukowego, udostępniamy na stronie moduł do zamieszczania konferencji, szkoleń czy warsztatów. Aby zamieścić wydarzenie, należy: >>CZYTAJ WIĘCEJ...<<
Temat: |
Sztuczna inteligencja (AI) w pracy dydaktycznej. Poziom podstawowy. |
Prowadzący: |
Maciej Wnuk |
Forma: |
online (platforma Zoom) |
Termin: |
14 czerwca 2024 r. (piątek) |
Godziny zajęć: |
9:00 - 15:00 (6 godzin lekcyjnych z przerwami) |
Miejsce: |
----- |
Cena: |
Indywidualnie - 490 zł |
Organizator: |
Fundacja Science Watch Polska, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice, |
Rejestracja: |
|
Regulamin: |
UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online.
Prowadzący:
Maciej Wnuk - autor „Dekalogu wykorzystania sztucznej inteligencji w jednostce publicznej”. Entuzjasta nowoczesnych narzędzi w sektorze edukacji, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na przestrzeganie obowiązujących przepisów i zasad. Ponad 14 lat doświadczenia w administracji rządowej i samorządowej. Najbardziej znany jako specjalista w zakresie zgodności i antykorupcji. Wykorzystuje dostępne narzędzia AI w swojej pracy dydaktycznej.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry dydaktycznej i pracowników administracyjnych uczelni i szkół.
Wprowadzenie
Sztuczna inteligencja (AI) wkroczyła do naszego życia. Z narzędzi AI może dziś korzystać każdy. Zarówno wykładowca, jak i student. AI otworzyła nowe możliwości usprawnienia pracy dydaktycznej. Jednocześnie AI wywołuje także nowe zagrożenia. Z dostępnych narzędzi trzeba korzystać świadomie i bezpiecznie. AI będzie wspomagać studiowanie, ale nie zastąpi pracowników dydaktycznych. Choć niektórzy mogą zostać zastąpieni innymi. Tak było, gdy wprowadzano komputery. Potem internet i wyszukiwarki. Specjalistyczne oprogramowanie. Kto nie opanował ich na poziomie wymaganym na danym stanowisku pracy - odpadał. Kto opanował wcześniej od innych - zyskiwał przewagę. Zrozumienie i właściwe wykorzystanie narzędzi AI jest kluczem do poprawy efektywności i jakości zawodowej.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami i narzędziami AI przydatnymi w pracy dydaktycznej na uczelni oraz przekazanie umiejętności praktycznego korzystania z nich na co dzień. Ważnym elementem jest również zrozumienie potencjalnych zagrożeń i technik minimalizacji ryzyka związanego z AI.
Korzyści dla uczestników
Podniesienie kompetencji w zakresie:
- korzystania z indywidualnych narzędzi AI w celu usprawnienia swojej pracy,
- zachowania przy tym zasad obowiązujących pracowników dydaktycznych uczelni i szkół.
Tematyka szkolenia
Działalność dydaktyczna, naukowa i administracyjna narażona jest na specyficzne ryzyka korupcji i nadużyć. Materializacja ryzyka może przynieść negatywne skutki zarówno indywidualnie dla pracowników naukowych i administracyjnych, jak i dla uczelni. Na szkoleniu przedstawimy metody jak rozpoznawać i unikać zagrożeń.
Korzyści ze szkolenia:
- zwiększenie indywidualnego bezpieczeństwa prawnego pracowników naukowych i administracyjnych uczelni i szkół,
- opanowanie podstaw systemowego zapobiegania zagrożeniom korupcyjnym i nadużyć.
Program szkolenia:
1. Teoria: Wprowadzenie do AI.
- Czy sztuczna inteligencja myśli?
- Przegląd narzędzi AI przydatnych w pracy dydaktycznej.
- Ryzyka związane z korzystaniem z AI.
- 10 zasad bezpiecznego wykorzystania AI w pracy dydaktycznej.
- Wykorzystanie AI przez studentów: ryzyka i szanse. Wpływ na proces dydaktyczny i ocenianie. Czy możemy wykryć teksty napisane przez AI?
2. Praktyka: część warsztatowa.
- Poznajemy zasady korzystania z Chat GPT, Gemini AI, Copilot Bing i Perplexity.
- Techniki efektywnego promptowania – czyli jak pisać komendy, aby otrzymać wartościowe rezultaty.
- Bazy gotowych komend.
- Praktyczne przykłady wykorzystania AI w pracy dydaktycznej.
- Praca własna uczestników nad zadaniami pod kierunkiem trenera, m.in.:
- Inteligentna wyszukiwarka.
- Opracowanie materiałów dydaktycznych: notatek, prezentacji i ćwiczeń.
- Opracowanie ćwiczeń, zadań i pytań egzaminacyjnych.
- Opracowanie programów i scenariuszy zajęć.
- Opracowanie tekstu ze źródłami.
- Streszczenie tekstu, także w obcym języku.
- Autokorekta i redakcja tekstu. Pisanie prostym językiem.
- Trudny student.
- Pomoc w sprawach prawnych.
- Pomoc w innych trudnych lub czasochłonnych zadaniach – na podstawie potrzeb przedstawionych przez uczestników szkolenia w ankiecie przedszkoleniowej.
- Zadanie własne.
3. Podsumowanie i dyskusja.
- Przykłady narzędzi płatnych.
- Tworzenie grafiki i tłumaczenia.
- Omówienie ciekawych wyników uzyskanych przez uczestników szkolenia – na bieżąco w trakcie sesji warsztatowej.
- Dyskusja: które narzędzia mogą usprawnić pracę w poszczególnych obszarach?
- Czy uczelnia potrzebuje formalnych zasad wykorzystania SI przez kadrę dydaktyczną i studentów?
Certyfikat
Po ukończeniu szkolenia każdy obecny uczestnik otrzymuje certyfikat.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta Załóż konto